Pozycjonowanie lokalne wizytówek w Google

Certyfikat kwalifikowany Eurocert Toruń
Luty 4, 2021
Kancelaria notarialna Toruń – czynności notarialne
Luty 7, 2021

Od dłuższego czasu przekonujemy się, że bez skutecznego propagowania strony internetowej, widoki na powodzenie naszej działalności są dosyć nieduże. Szczęśliwie, dzięki nowoczesnym technologiom, Google wymyśliło zaawansowany system, z którego pomocą dotrzemy do Odbiorców z sąsiedztwa. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Odbiorców z pobliża, potrzebne jest należyte wypozycjonowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma masa okoliczności, którymi zajmiemy się w poniższym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne to promowanie wybranej witryny w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z konkretnego kręgu, np. województwa, miejscowości, a czasem nawet jednej dzielnicy. Najczęściej jest tak, że narzędzie wyszukujące może samodzielnie wybadać, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu duże miasto. Możemy to bez problemów sprawdzić, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że poszukujemy agencji nieruchomości. Jeśli osoba wyszukująca jest w tym momencie w Toruniu, to wówczas narzędzie wyszukujące doradzi nam najwłaściwiej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Liczby są jednoznaczne – ponad 95% Nabywców poszukuje priorytetowo spółek i usług z ich okolicy, aby móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Trzeba poczynić wszystko, żeby znaleźli właśnie naszą firmę, ponieważ przeszło 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w przyszłości, a przeszło 80% użytkowników smartfonów i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy i usługi. Jeśli jesteś właścicielem restauracji, koniecznie musisz zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Tak samo jak w temacie tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal wielce ważną rzeczą będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy regularnie dodawać treść i postarać się, by publikacje były możliwie jak najlepszej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy w tym momencie pomyśleć nad technikami, które są specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Założenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej opiszemy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – dołóżmy wszelkich starań, aby wieści o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach związanych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących korporację – dbajmy o dane, które podajemy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeśli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie aktualizujemy tego, to wówczas narzędzie wyszukujące może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Bardzo znaczące jest utworzenie konta naszej firmy w Google Moja Firma. Służy ona do zakładania wizytówek spółek, które operują na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zrobić? Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, że szukający, używający lokalnych słów kluczowych ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, uwzględniającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest relatywnie powikłane, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i merytorycznej wiedzy.

Żeby dodatkowo podnieść swoje perspektywy na zwabienie lokalnych Odbiorców, posłużymy się usługą Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest dosyć trudny, ale profity na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać odpowiednio sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Powinniśmy wczuć się w rolę szukającego i pomyśleć, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najprościej będzie zawrzeć w tytule nazwę firmy oraz rodzaj wykonywanych przez nas usług. Następnie, poszerzamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – należy na bieżąco je uaktualniać. Kolejno ustalamy dla Twojej firmy jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej w postaci nazwy korporacji. Kiedy już zadbaliśmy o te elementy, pozostaje jedynie dobrać odpowiednią grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Nie zapominajmy – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, na jakim szczeblu wylądujemy w wynikach wyszukiwania. Gdy dostaniemy większą liczbę pozytywnych opinii, to wtedy łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Kontrahentów oraz budowanie dominacji nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy przepis, na pojawienie się w wynikach wyszukiwania niż tradycyjne pozycjonowanie witryn. Nie jesteś pewien od czego zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego bez wątpienia pomoże Ci postawić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Chcesz wiedzieć więcej –Pozycjonowanie stron Toruń : http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

Komentarze są wyłączone.