Google Business czyli firma w mapach Google

Jak wybrać termiczne izolacje domów
2 lutego, 2021
Stomatolog Bydgoszcz
2 lutego, 2021

Google Business wszystko o mapach Google

Dodanie własnej firmy w wizytówkach na mapach Google, poprzez aplikację Moja Firma stworzoną w Google Business daje wiele korzyści. Podstawową jest wskazanie precyzyjnej lokalizacji firmy w mapach Google, w których potencjalni partnerzy lub klienci mogą zobaczyć nas i skorzystać z proponowanych usług bądź rozpocząć współdziałanie. Wizytówka Google udostępnia dużo przydatnych funkcjonalności, jakie wpływają na jej widoczność i pozycjonowanie. Oprócz tego sporą zaletą wizytówki jest wgląd w szczegółowe statystyki, jakie ułatwiają analizę skuteczności oraz tworzenie strategii działań. Co oprócz tego oferuje aplikacja Google Business?

Informacje

Aby użytkownicy mogli łatwo znaleźć firmę w mapach Google warto wstawić dane w wizytówce praktycznie w każdej rubryce. Dodane dane są nie tylko ważne dla użytkowników, ale też dla algorytmów Google, jakie całkowicie uzupełnione witryny wartościują wyżej. W informacjach pojawiają się podstawowe dane jak adres, nazwa czy numer kontaktowy oraz dodatkowe jak godziny otwarcia, obszar działania, strona WWW, atrybuty albo opis firmy. Ten opis jest szczególnie ważnym elementem, ponieważ można umieścić w nim nie tylko dane o firmie, ale także frazy kluczowe, przez jakie firma ma być wyszukiwana.

Wpisy

Czy powinno się zamieszczać wpisy, kiedy na głównej witrynie internetowej udostępniamy bloga? Zdecydowanie tak. We wpisach w wizytówkach można publikować interesujące treści, jakie dodatkowo zachęcą użytkowników do zainteresowania się firmą. Nic nie daje gwarancji, czy klient od razu trafi na główną witrynę WWW, z tego powodu wpisy w wizytówkach mogą stać się idealnym miejscem na pokazanie się jako profesjonalisty w swojej działalności. W dziale wpisów w wizytówkach można dodawać interesujące mini artykuły (mini, ponieważ miejsca przewidziano na 1500 znaków), oferty, nowe produkty, a także wydarzenia. Dodatkowo można wzbogacić je o zdjęcia, a także uzbroić w link prowadzący na przykład do strony usług albo najnowszej promocji. Wpis może być bez przerwy wyświetlany nawet pełny rok.

Opinie

Chociaż na opinie da się wpłynąć tylko oferując fachową obsługę klienta lub dobrej jakości produkty, opinie to istotna część wizytówki. Wielu użytkowników sugeruje się opiniami, wybierając sklep lub usługę, z uwagi na co pozyskiwanie dodatnich opinii oddziałuje na liczniejsze zainteresowanie klientów. Dodatkowo wysoka średnia opinii skłania Google do wyświetlania wizytówki na wyższej pozycji. Na opinie lepiej odpowiadać i w tą techniką budować dobre kontakty z klientami.

Statystyki

Statystyki zaliczane są do najbardziej przydatnych elementów wizytówek Google. Za ich sprawą mamy wgląd w listy słów wpisywanych przez użytkowników, na jakie ukazana jest wizytówka. Co więcej możemy zobaczyć jak klienci poszukują firmy. Bezpośrednie wyszukiwanie przelicza liczbę użytkowników, którzy wyszukują wizytówkę wyszukując nazwę lub adres firmy. Statystyki określają również liczbę użytkowników, którzy natknęli się na wizytówkę wyszukując kategorie, produkty i usługi albo szukając podobnej marki. Oprócz tego można sprawdzić liczbę wyświetleń wizytówki w mapach lub w samej wyszukiwarce. Istotne są również statystyki określające ilości wizyt na witrynie internetowej, zapytań o trasę oraz połączeń telefonicznych.

Usługi i produkty

Uzupełnianie usług i produktów do wizytówki Google pozwala nieodpłatnie ukazać użytkownikom sferę działań firmy. Poprzez tę możliwość klient wie, czym zajmuje się konkretna firma i co ma w swojej ofercie. W ten sposób możemy zachęcić go do sprawdzenia witryny internetowej, e-sklepu lub zachęcić go do skorzystania z usług.

Zdjęcia

Zdjęcia w wizytówce Google nie tylko ją uatrakcyjniają, ale mają też wartość dla jej pozycji wyświetlania. Da się dodawać je do wpisów, produktów, usług. Ponadto wizytówka umożliwia pokazanie firmy od zewnątrz i od wewnątrz, a także publikowania multimediów stworzonych podczas pracy lub przedstawiających personel. Interesującą opcją są też zdjęcia 360° i pliki wideo.

Czat

Funkcja czatu w Google Moja Firma ułatwia szybki kontakt między klientem, a firmą. Wystarczy ściągnąć aplikację Moja Firma na komórkę i włączyć opcję czatu. Dzięki temu w prosty i szybki sposób można wymieniać się informacjami i reagować na wiadomości klientów. Należy jednak mieć na uwadze, że czat będzie skuteczny tylko kiedy jesteśmy zdolni na bieżąco monitorować skrzynkę odbiorczą i szybko reagować na otrzymane wiadomości.

Witryna

Opcja wykonania biznesowej witryny poprzez Google Moja Firma, może szczególnie sprawdzić się dla tych, którzy dotąd nie nie przekonali się do posiadania witryny internetowej. Za pomocą business site można zbudować estetyczną witrynę firmową na bazie danych zachowanych w profilu wizytówki Google. Dodatkowo aplikacja Moja Firma zapewnia bazowe narzędzia edycji, jakie pomogą w niewielu krokach przygotować przejrzystą witrynę firmową. Opcja ta jest w pełni bezpłatna.

Użytkownicy

Kierowanie wizytówką w Google może stać się bardzo proste szczególnie, że do każdej wizytówki można dodać użytkowników nastawionych na ich uzupełnianie lub aktualizowanie. Tą metodą współpracownicy też mogą dostać dane do wizytówki i ją współtworzyć.

Pozycjonowanie

Komentarze są wyłączone.